
Daltonpijler
Samenwerken
Leren gebeurt niet in isolatie – samenwerking is de sleutel tot groei. Bij Daltonschool Hecht geloven we dat kinderen sterker worden wanneer ze ervaringen delen, perspectieven uitwisselen en elkaar ondersteunen. Samenwerken betekent niet alleen helpen, maar ook luisteren, overleggen en leren omgaan met verschillen.
​
Vanaf de kleuterklas stimuleren we samenwerking op verschillende niveaus:
-
Binnen de klas – Maatjeswerk en groepsopdrachten versterken sociale en communicatieve vaardigheden.
-
Binnen de graadwerking – Kinderen werken samen met verschillende leeftijden en leren van elkaar.
-
In grotere projecten – Groepswerk en presentaties dagen leerlingen uit om standpunten in te nemen en te verdedigen.
​
Goede samenwerking vraagt om heldere communicatie. Daarom besteden we veel aandacht aan taalvaardigheid, actief luisteren en non-verbale communicatie. In een veilige omgeving leren kinderen hoe ze overleggen, hun mening delen en respectvol omgaan met andere visies.
​
Samenwerken stopt niet aan de schoolpoort. We betrekken ouders en externe partners om een sterke leeromgeving te creëren waarin kinderen ervaren dat leren een gezamenlijke inspanning is. Zo bereiden we hen voor op een wereld waarin samenwerking de sleutel is tot succes.
​
Bij Daltonschool Hecht groeien kinderen uit tot zelfverzekerde, betrokken burgers, klaar om met een open blik en vol vertrouwen de toekomst tegemoet te gaan.
''Leren met en van elkaar.''






